» آشپزی و تغذیه » آموزش کیک و شیرینی پزی » طرز تهیه کیک ساده با پف زیاد کاکائویی
طرز تهیه کیک ساده با پف زیاد کاکائویی
آموزش کیک و شیرینی پزی

طرز تهیه کیک ساده با پف زیاد کاکائویی

1403-01-25 30175

در این مقاله از سایت زوم فود، به طرز تهیه یک کیک ساده با پف زیاد و طعم دلنشین کاکائو می‌ پردازیم. با استفاده از مواد ساده و روش‌ های آسان، می‌ توانید به راحتی این دسر خوشمزه را در خانه تهیه کنید. طرز تهیه کیک ساده با پف زیاد کاکائویی، هم برای عصرانه و هم برای مناسبت‌ های ویژه، گزینه‌ ایده‌ آلی است. در ادامه با مراحل تهیه این کیک دلنشین با پف زیاد و طعم شگفت‌ انگیز کاکائو آشنا خواهید شد، پس با ما همراه باشید.

مواد اولیه برای طرز تهیه کیک ساده با پف زیاد کاکائویی

 کیک ساده با پف زیاد کاکائویی

  • تخم مرغ: ۲ عدد
  • شکر: ۱ پیمانه
  • وانیل: ۱/۲ قاشق چای خوری
  • روغن مایع: ۱/۲ پیمانه
  • پودر کاکائو: ۲ قاشق غذا خوری
  • ماست: ۳/۴ پیمانه
  • آرد سفید: ۱ و ۱/۲ پیمانه
  • بکینگ پودر: ۱ قاشق غذا خوری

مشاهده و خرید بهترین ابزار تهیه کیک

طرز تهیه کیک ساده با پف زیاد کاکائویی

 کیک ساده با پف زیاد کاکائویی

ابتدا مواد اولیه را طبق مقداری که نوشته شده تهیه و آماده کنید و به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه خارج از یخچال قرار دهید تا به دمای محیط برسند. سپس با ما پیش بروید تا یک کیک کاکائویی خوشمزه با پف زیاد درست کنیم:)

مرحله اول:
در مرحله اول از طرز تهیه کیک ساده با پف زیاد کاکائویی، ابتدا فر را در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کنید تا برای پخت کیک آماده و گرم شود. سپس یک قالب سایز مناسب انتخاب کنید و کف آن را با روغن چرب کنید. چرب کردن قالب موجب می شود پس از پخت، کیک به راحتی از قالب خارج شود.

این دستور پخت را ببینید :  طرز تهیه پنکیک برای چهار نفر

نکته:

  1. می توانید به جای چرب کردن قالب از کاغذ روغنی نیز استفاده کنید.
  2. اگر قالب شما برای حجم مایه کیک کوچک باشد موجب از بین بردن پف‌ کیک می شود. پس یک قالبی انتخاب کنید که پس از ریختن مایه کیک درون آن به اندازه دو بند انگشت از سر آن خالی باشد.

مرحله دوم:
در مرحله دوم، یک ظرف مناسب انتخاب کنید و تخم مرغ ها را درون آن بشکنید. سپس شکر و وانیل را به تخم مرغ ها اضافه کنید و با دور متوسط همزن برقی به قدری هم بزنید تا یک مایه یکدست، کرمی رنگ و کش دار ایجاد شود.

مرحله سوم:
در مرحله سوم از طرز تهیه کیک ساده با پف زیاد کاکائویی، روغن مایع را به مایه کیک اضافه کنید و مجددا شروع به هم زدن کنید تا مایه کیک یکدستی ایجاد شود. سپس ماست را نیز به ظرف اضافه کنید و به قدری هم بزنید که تمامی مواد یا یکدیگر ترکیب شده باشند.

نکته: اگر ماست در دسترس نداشتید می توانید از شیر به اندازه 1/2 پیمانه استفاده کنید.

مرحله چهارم:
در مرحله چهارم، درون یک ظرف آرد، بکینگ پودر و پودر کاکائو را ترکیب کنید. سپس ۳ بار ترکیب آرد و پودر کاکائو را الک کنید. الک کردن آرد موجب پف کردن کیک می شود پس حتما این مرحله را رعایت کنید. پس از الک کردن، یک سوم ترکیب آرد را درون مایه کیک بریزید و با استفاده از لیسک یا همزن دستی به صورت دورانی و در یک جهت شروع به هم زدن کنید.

این دستور پخت را ببینید :  طرز تهیه کیک ساده با پف زیاد در توستر

مرحله پنجم:
در ادامه، باقی ترکیب آرد را نیز به همین منوال طی دو مرحله دیگر به مایه کیک اضافه کنید و مجددا با لیسک یا همزن دستی به صورت دورانی و در یک جهت هم بزنید تا به خوبی آرد با مایه کیک ترکیب شود و آرد در مایه کیک گلوله گلوله نشود.

نکته: بین هر مرحله با استفاده از لیسک اطراف ظرف را تمیز کنید.

مرحله ششم:
در مرحله ششم نوبت به پخت کیک می رسد. برای اینکار مایه کیک را درون قالبی که از قبل چرب کردید بریزید. سپس قالب را یک بار به آرامی بر سطح میز بکوبید تا هوای اضافی بین مایه کیک از بین برود.

مرحله هفتم:
در مرحله هفتم از طرز تهیه کیک ساده با پف زیاد کاکائویی، قالب کیک را به مدت ۴۰ الی ۵۰ دقیقه درون فری که از قبل گرم کردید بگذارید. توجه کنید که به هیچ وجه در فر را تا قبل از ۳۰ دقیقه باز نکنید چون اینکار پف‌ کیک را از بین می برد.

مرحله هشتم:
در ادامه توجه کنید که قلق برخی فر ها با یکدیگر متفاوت است پس به همین دلیل پس از گذشت ۳۰ دقیقه در فر را باز کنید و با استفاده از خلال دندان یا سیخ چوبی سطح پخت کیک را بررسی کنید. برای اینکار خلال دندان یا سیخ چوبی را در مرکز کیک فرو و سپس خارج‌ کنید. اگر از مایه کیک به خلال دندان یا سیخ چوبی شما چسبیده بود متوجه می شوید که کیک شما به طور کامل پخته نشده است و در غیر این صورت متوجه می شوید که کیک شما به طور کامل پخته شده است.

این دستور پخت را ببینید :  طرز تهیه کیک ساده برای 10 نفر با پف زیاد

مشاهده و خرید بهترین ابزار تهیه کیک

مرحله نهم:

تزیین کیک با خامه شکلاتی
تزیین کیک با خامه شکلاتی

در مرحله نهم پس از پخت کامل کیک، قالب را از فر خارج کنید و با استفاده از چاقو تیز، لبه های کیک را از لبه های قالب جدا کنید تا کیک راحتر از قالب خارج شود. فقط به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه صبر کنید تا قالب خنک شود، سپس کیک را به طور کامل از قالب خارج کنید. حالا کیک شما آماده است. می توانید روی آن را طبق سلیقه تان تزئین کنید و در ابعاد دلخواه برش بدهید. نوش جان!

در آخر ما در این مقاله طرز تهیه کیک ساده با پف زیاد کاکائویی را آموزش دادیم تا شما عزیزان یک عصرانه خوشمزه و جدید در اختیار خانواده تان قرار دهید. امیدواریم این مقاله برای شما دوستداران آشپزی مفید بوده باشد. لطفا نظرات خود را برای ما به اشتراک بگذارید.

مشاهده و خرید بهترین ابزار تهیه کیک

این مقالات را ببینید:

طرز تهیه کیک ساده برای 10 نفر با پف زیاد

طرز تهیه کیک ساده با پف زیاد در توستر

طرز تهیه کیک ساده با ماست و پف زیاد

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

 

تیم تحریریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×