» آشپزی و تغذیه » سالاد » طرز تهیه سالاد الویه با سوسیس
طرز تهیه سالاد الویه با سوسیس
سالاد

طرز تهیه سالاد الویه با سوسیس

1403-01-30 30241

سالاد الویه یکی از سالاد های محبوب و خوشمزه است که با ترکیبات منحصر به فردش، می‌ تواند یک وعده غذایی سبک و لذیذ باشد. اما آیا تا به حال به این فکر افتاده‌ اید که با افزودن سوسیس به این سالاد، طعم و لذت آن را دو چندان کنید؟

در این مقاله آموزش آشپزی از سایت زوم فود، ما به شما طرز تهیه سالاد الویه با سوسیس را آموزش می‌ دهیم. این ترکیب جدید و منحصر به فرد از سالاد الویه، علاوه بر افزایش پروتئین، یک طعم ویژه‌ای به این سالاد می‌ بخشد که مطمئنا شما و خانواده‌ تان را شگفت‌ زده خواهد کرد. پس همراه ما باشید تا با آموزش این روش ساده و لذیذ، یک سالاد الویه با سوسیس خوشمزه و منحصر به فرد را آماده کنیم.

مواد اولیه برای طرز تهیه سالاد الویه با سوسیس

طرز تهیه سالاد الویه با سوسیس

  • سیب زمینی: 3 عدد
  • سوسیس: ۲ عدد
  • نخود فرنگی: نصف پیمانه
  • خیار شور: ۴ عدد
  • سس مایونز: به میزان لازم
  • نمک و فلفل و آویشن: به میزان لازم
  • تخم مرغ: 2 عدد

مشاهده و خرید بهترین سالاد سازها

طرز تهیه سالاد الویه با سوسیس

طرز تهیه سالاد الویه با سوسیس

در ادامه مراحل طرز تهیه سالاد الویه با سوسیس به شما عزیزان آموزش داده می شود. طبق مراحل پیش بروید تا با هم یک سالاد الویه خوشمزه درست کنیم.

این دستور پخت را ببینید :  طرز تهیه سالاد ماکارانی ساده و خوش طعم

مرحله اول:

در مرحله اول ابتدا یک قابلمه را پر از آب کنید و روی شعله قرار دهید. سپس سیب زمینی ها را بشویید و درون قابلمه قرار دهید تا بپزند. در ادامه سوسیس ها را پوست بکنید و نگینی ریز کنید و سپس درون روغن کمی آنها را سرخ کنید.

نکته: می توانید سوسیس ها را رنده کنید تا در سالاد الویه دیده نشوند.

مرحله دوم:
در مرحله دوم از طرز تهیه سالاد الویه با سوسیس، نخود فرنگی ها را آماده کنید. برای اینکار اگر از کنسرو نخود فرنگی استفاده می کنید کار شما ساده است. فقط کافی است درب آن را باز کنید و نخود ها را درون ظرف خالی کنید در غیر این صورت یک قابلمه پر از آب روی شعله قرار دهید و نخود فرنگی ها را درون آن قابلمه بریزید. سپس تا زمانی که نخود فرنگی ها نرم شوند صبر کنید.

مرحله سوم:
در این مرحله مجددا یک قابلمه پر از آب دیگر انتخاب کنید و روی شعله بگذارید. حالا تخم مرغ ها را درون آن قرار دهید و به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه صبر کنید تا به خوبی بپزند. در حین پخت تخم مرغ ها، خیار شور ها را آماده کنید. برای اینکار کافی است خیار شور ها را ابتدا کمی بشویید تا مزه شوری آن به تعادل برسد. سپس آنها را در ابعاد نگینی و ریز خرد کنید.

این دستور پخت را ببینید :  طرز تهیه سالاد قارچ و ذرت

نکته: حتما خیار شور ها را خرد کنید چون رنده کردن آنها موجب می شود آب آن در سالاد الویه در بیاید و طعم غذا را عوض کند.

مشاهده و خرید بهترین سالاد سازها

مرحله چهارم:
در مرحله چهارم از طرز تهیه سالاد الویه با سوسیس، سطح پخت سیب زمینی ها را بررسی کنید. برای اینکار یک چنگال یا چاقو در مرکز سیب زمینی فرو کنید. اگر به راحتی فرو رفت متوجه می شوید که پخته شده است در غیر این صورت مدت زمان بیشتری برای پخت در نظر بگیرید.

مرحله پنجم:
در ادامه سیب زمینی های پخته شده را از درون آب خارج کنید و اجازه دهید کمی سرد شوند. سپس پوست آنها را بکنید و با پشت چنگال، گوشت کوب، رنده و یا هر وسیله دیگر که در دسترس دارید، سیب زمینی ها را له یا ریز کنید و درون ظرف اصلی بریزید.

مرحله ششم:
در مرحله ششم از طرز تهیه سالاد الویه با سوسیس، باقی موادی که آماده کردید را نیز به درون ظرف اضافه کنید. برای اینکار خیار شور های خرد شده، نخود فرنگی های پخته شده و سوسیس های سرخ شده را به ظرف اصلی اضافه کنید.

مرحله هفتم:
در این‌ مرحله تخم مرغ ها را پس از پخت کامل، از آب خارج کنید و پوست آن را بکنید. سپس تخم مرغ را نیز مثل سیب زمینی با چنگال یا رنده ریز کنید و به درون ظرف اصلی اضافه کنید. حالا نوبت آماده کردن سس الویه می رسد. برای اینکار فلفل ، آویشن و نمک را به سس مایونز اضافه کنید و خوب هم بزنید. سپس سس آماده شده را به سالاد الویه اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا سس در تمامی مواد پخش شود. الویه با سوسیس شما آماده است. پیشنهاد می شود به همراه نان ساندویج، خیارشور و گوجه میل کنید. نوش جان:)

این دستور پخت را ببینید :  طرز تهیه سالاد آووکادو و خیار

نکته: اگر می خواهید سس رژیمی تهیه کنید، می توانید حجم سس مایونز را کم کنید و به جای آن از ماست اضافه کنید.

در آخر اگر فرصت کافی برای تهیه غذا ندارید و به دنبال یک طرز تهیه آسان هستید، ما به شما سالاد الویه را پیشنهاد می کنیم. به همین دلیل در این مقاله طرز تهیه سالاد الویه با سوسیس را به شما عزیزان آموزش دادیم. امیدواریم این مقاله برای شما عزیزان مفید بوده باشد. لطفا نظرات خود را برای ما به اشتراک بگذارید.

مشاهده و خرید بهترین سالاد سازها

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

 

تیم تحریریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×