» آشپزی و تغذیه » آموزش کیک و شیرینی پزی » طرز تهیه کیک ساده با پف زیاد در توستر
طرز تهیه کیک ساده با پف زیاد در توستر
آموزش کیک و شیرینی پزی

طرز تهیه کیک ساده با پف زیاد در توستر

1403-01-21 10384

در این مقاله، به شما نحوه‌ تهیه کیک ساده و شیرین با پف زیاد در توستر را آموزش می‌ دهیم. پخت کیک در توستر یک روش سریع و آسان است که می‌ توانید به راحتی در خانه امتحان کنید. این روش سریع و کم هزینه‌ پخت کیک، تضمینی برای لذت بردن از یک دسر خوشمزه و دلچسب است.

با استفاده از این روش، می‌ توانید طرز تهیه کیک ساده با پف زیاد در توستر را یاد بگیرید. در این مقاله از سایت زوم فود، به شما گام‌ های دقیق و کاربردی برای تهیه‌ این کیک خوشمزه را آموزش می دهیم و همچنین با نکات مهم و ترفند های لازم برای به دست آوردن نتیجه‌ مطمئن و دلچسب، آشنا خواهید شد.

با دنبال کردن این مقاله، شما قادر خواهید بود یک کیک شیرین و خوشمزه با پف زیاد را به راحتی و با مواد ساده در خانه تهیه کنید و لحظات شیرینی را با عزیزان خود به اشتراک بگذارید.

مشاهده و خرید بهترین ابزار تهیه کیک

مواد لازم برای تهیه کیک ساده با پف زیاد در توستر

کیک ساده با پف زیاد در توستر

  • آرد سفید: دو لیوان و نصف
  • شیر: یک لیوان
  • تخم مرغ: ۵ عدد
  • شکر: یک و نیم لیوان
  • وانیل: یک چهارم قاشق چایخوری
  • بکینگ پودر: یک و نیم قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک ساده با پف زیاد در توستر

کیک ساده با پف زیاد در توستر
کیک ساده با پف زیاد در توستر

ابتدا لیست مواد اولیه گفته شده را تهیه کنید و سپس به مدت ۲۰ دقیقه خارج از یخچال قرار دهید تا به دمای محیط برسد. سپس با ما همراه باشید تا با هم کیک خوشمزه ایی در توستر تهیه کنیم.

مشاهده و خرید بهترین ابزار تهیه کیک

مرحله اول:
در مرحله اول لازم است ذکر کنیم که مایه کیک پس از آماده شدن نباید معطل بماند و بلافاصله باید درون فر قرار گیرد. به همین دلیل توستر را در دمای ۱۶۰ درجه سانتی گراد به مدت ۱۵ دقیقه برای پخت کیک گرم کنید. سپس یک قالب سایز مناسب انتخاب کنید و کف آن را با روغن چرب کنید و روی سطح روغن آرد بپاشید. چرب کردن کف قالب موجب می شود پس از پخت، کیک به راحتی از درون قالب خارج شود.

این دستور پخت را ببینید :  طرز تهیه کیک اسفنجی با پف زیاد بدون شیر

نکته:

  1. می توانید به جای چرب کردن کف قالب از کاغذ روغنی نیز استفاده کنید.
  2. قالب انتخابی شما باید با قطر کم مانند ۱۰ سانتی متر باشد. زیرا قالبی که انتخاب می کنید باید مایه کیک را از سطح المنت های حرارتی توستر دور نگه دارد تا از خشک شدن کیک جلوگیری کند.

مرحله دوم:
در مرحله دوم از طرز تهیه کیک ساده با پف زیاد در توستر، آرد را درون یک ظرف سه بار الک کنید تا از گلوله گلوله شدن آن در مایه کیک جلوگیری کنید. پس از اینکه آرد را سه بار الک کردید، بکینگ پودر را به آرد اضافه کنید و آن را با آرد مخلوط کنید. سپس این مخلوط را کنار بگذارید تا به سراغ آماده کردن مایه کیک برویم.

مرحله سوم:
در این مرحله پس از اینکه تمامی مواد را آماده کردید، دو ظرف سایز مناسب انتخاب کنید. سپس زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کنید و هر کدام را به صورت مجزا درون یکی از ظرف ها بریزید. حالا شکر و وانیل را به زرده تخم مرغ اضافه کنید و با استفاده از همزن برقی آنها را تا حدی که یک مایه کرمی رنگ، کشدار و یکدست ایجاد شود با یکدیگر مخلوط کنید.

مرحله چهارم:
در مرحله چهارم از طرز تهیه کیک ساده با پف زیاد در توستر، پره های همزن تان را بشویید و خشک کنید. سپس مجددا جا گذاری کنید و با دور تند شروع به هم زدن سفیده تخم مرغ کنید. اینکار را تا حدی ادامه دهید که حجم سفیده چند برابر شود و حالت ابری به خود پیدا کند. سفیده به قدری باید حجیم شده باشد که وقتی ظرف را بر میگردانید سفیده از داخل ظرف بیرون نریزد.

این دستور پخت را ببینید :  طرز تهیه کیک ساده با پف زیاد بدون فر

مرحله پنجم:
در ادامه شیر را به ظرف زرده تخم مرغ اضافه کنید و مجددا هم بزنید تا مایه کیک یکدستی ایجاد شود. پس از اینکه شیر به طور کامل با مایه کیک مخلوط شد، سفیده تخم مرغ را باید به زرده تخم مرغ اضافه کنید. برای هم زدن سفیده ها از همزن دستی یا لیسک استفاده کنید تا پف سفیده ها از بین نرود.

مرحله ششم:
در مرحله ششم، یکم سوم مخلوط آرد و بکینگ پودر را به درون ظرف مایه کیک اضافه کنید و با لیسک یا همزن دستی به آرامی شروع به هم زدن کنید. سپس باقی ترکیب آرد را نیز به همین منوال طی دو مرحله دیگر به مایه کیک اضافه کنید و به آرامی شروع به هم زدن کنید.

نکته: توجه کنید که وقتی آرد را به مایه کیک اضافه می کنید به آرامی، در یک جهت و به صورت دورانی شروع به هم زدن کنید تا بافت کیک اسفنجی از بین نرود و کیک پف کند.

مرحله هفتم:
در مرحله هفتم از طرز تهیه کیک ساده با پف زیاد در توستر، نوبت به پخت کیک می رسد. برای اینکار مایه کیک را به صورت دورانی درون قالبی که از قبل آماده کردید بریزید. سپس قالب کیک را به مدت ۴۰ دقیقه درون توستری که از قبل گرم کردید بگذارید. پس از گذشت مدت زمان پخت، سطح کیک را بررسی کنید. اگر طلایی شده بود المنت های بالایی توستر را خاموش کنید.

این دستور پخت را ببینید :  طرز تهیه موچی با آرد برنج معمولی

نکته:

  1. اگر امکان خاموش کردن المنت های بالایی برای شما وجود نداشت، پس از اینکه سطح کیک تان پف کرد روی آن را فویل آلمینیومی بپوشانید و دوباره قالب را درون توستر قرار دهید.
  2. همچنین می توانید یک کاسه استیل یا مسی را پر از آب کنید و درون توستر قرار دهید تا رطوبت کافی را ایجاد کند و از خشک شدن کیک جلوگیری کند.

مرحله هشتم:
در مرحله هشتم برای اینکه از پخت کامل کیک اطمینان پیدا کنید، یک عدد خلال دندان یا چنگال را در مرکز کیک فرو کنید. اگر از مایه کیک به خلال دندان یا چنگال شما نچسبید متوجه می شوید که کیک پخت شده است و در غیر این صورت متوجه می شوید که کیک به زمان بیشتری برای پخت نیاز دارد.

مرحله نهم:
در مرحله‌ آخر، پس از اینکه کیک به طور کامل پخت، قالب را از توستر خارج‌ کنید و اطراف کیک را با چاقو از قالب جدا کنید. سپس کیک را به آرامی به طور کلی از قالب خارج کنید و درون یک دستمال نخی قرار دهید تا به طور کامل خنک شود. حالا کیک شما آماده است فقط کافی است روی آن را طبق سلیقه تان تزئین کنید. نوش جان:)

مشاهده و خرید بهترین ابزار تهیه کیک

در آخر کیک می تواند یک گزینه عالی برای میان وعده و عصرانه شما باشد. ما نیز در این مقاله طرز تهیه کیک ساده با پف زیاد در توستر را آموزش دادیم. امیدواریم این مقاله برای شما دوستداران آشپزی مفید بوده باشد. لطفاً نظرات خود را برای ما به اشتراک بگذارید.

این مقالات را ببینید:

طرز تهیه کیک ساده برای 10 نفر با پف زیاد

طرز تهیه مسقطی زعفرانی با نشاسته ذرت

طرز تهیه کیک ساده با ماست و پف زیاد

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

 

تیم تحریریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×