» آشپزی و تغذیه » سالاد » طرز تهیه سالاد الویه با کالباس ساده
سالاد الویه با کالباس
سالاد

طرز تهیه سالاد الویه با کالباس ساده

1403-01-21 10110

الویه، یک سالاد خوشمزه و بسیار آسان است. این سالاد معمولا به همراه نان سرو می‌شود و به عنوان غذای اصلی روی سفره قرار می‎گیرد. سالاد الویه به عنوان عصرانه نیز طرفداران زیادی دارد و در مهمانی‌ها و مجالس به عنوان پیش‌غذا در کنار غذای اصلی سرو می‏‌شود‏‌. سالاد الویه را می‌توانید قالب بزنید و شکل‌های زیبایی به آن بدهید یا برای درست کردن فینگرفود از آن استفاده کنید. این غذا به راحتی آماده می‎شود و جلوه زیبایی به سفره شما می‌دهد. ‎در دستور اصلی سالاد الویه از مرغ استفاده می‎شود، اما اگر عجله دارید، می‌توانید کالباس را جایگزین مرغ کنید و یک غذای سریع داشته باشید. در این مقاله از زوم فود طرز تهیه سالاد الویه با کالباس را آموزش داده و نکات مهم برای خوشمزه‌تر شدن آن را بیان می‌کنیم. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه سالاد الویه با کالباس

مواد لازم برای تهیه سالاد الویه با کالباس

1. سیب‌زمینی: 3 عدد

2. تخم مرغ: 2 عدد

3. کالباس: 300 گرم

4. خیارشور: 3 عدد

5. نخود فرنگی: 50 گرم

6. هویج: ۱ عدد

7. سس مایونز: به مقدار لازم

8. آب‌لیمو: ۱ قاشق غذاخوری

9. نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم

مشاهده و خرید بهترین سالاد سازها

طرز تهیه سالاد الویه با کالباس

طرز تهیه سالاد الویه با کالباس

مرحله اول:

این دستور پخت را ببینید :  طرز تهیه سالاد ماکارونی با تن ماهی

سیب‌زمینی‎ها را به خوبی بشویید و در یک قابلمه قرار دهید. مقداری آب به قابلمه اضافه کنید. آب قابلمه باید به اندازه‌ای باشد که روی سیب‌زمینی‎ها را به طور کامل بگیرید. قابلمه را بر روی اجاق با حرارت زیاد قرار دهید تا آب به جوش آید. سپس شعله را کم کنید  و درب قابلمه را بگذارید تا سیب‌زمینی‌ها بپزند. دقت داشته باشید، سیب‌زمینی باید به اندازه‌ای بپزد که کاملا نرم شود.

مرحله دوم:

تخم‌مرغ‌ها را در یک قابلمه دیگر قرار دهید و مقداری آب به آن اضافه کنید. قابلمه حاوی تخم‌مرغ را بر روی اجاق بگذارید و اجازه دهید بپزد و کاملا سفت شود.

مرحله سوم:

کمی صبر کنید تا سیب‌زمینی و تخم‌مرغ‌ها خنک شوند. سپس آن‌ها را پوست کرده و رنده کنید. یک کاسه مناسب بردارید و سیب‌زمینی و تخم‌مرغ رنده شده را در آن بریزید.

مرحله چهارم:

هویج را در یک قابلمه بگذارید و مقداری آب و نمک به آن اضافه کنید. اجازه دهید هویج به طور کامل بپزد و نرم شود. سپس آن را رنده کنید و در ظرف سالاد بریزید.

مرحله پنجم:

کالباس را به صورت نگینی خرد کنید و به کاسه سالاد اضافه کنید. خیارشورها را نیز به صورت نگینی خرد کنید و به همراه نخودفرنگی در ظرف سالاد بریزید. در ادامه نمک، فلفل و آب‌لیمو را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا باهم ترکیب شوند.

این دستور پخت را ببینید :  طرز تهیه سالاد هویج با سیب و کشمش

مرحله ششم:

در انتها سس مایونز را به سالاد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا سس به همه‌ی مواد برسد. سپس درب ظرف را با سلفون بپوشانید و به مدت حداقل 2 ساعت در یخچال قرار دهید تا سس کاملا به خورد مواد برود و مزه‎ها باهم ترکیب شوند.

مرحله هفتم:

در هنگام سرو، سالاد را از یخچال خارج کنید و در ظرف موردنظر بریزید. روی سالاد را با یک قاشق صاف کنید و آن را تزئین کنید. برای تزئین می‌توانید از موادی مانند گوجه‌فرنگی، خیارشور، ذرت، نخودفرنگی، هویج و سبزیجاتی چون شوید و جعفری کمک بگیرید.

مشاهده و خرید بهترین سالاد سازها

نکات مهم برای تهیه سالاد الویه با کالباس

نکات مهم برای تهیه سالاد الویه با کالباس

  • برای این‌که بدانید سیب‌زمینی به طور کامل پخته است یا خیر، با یک چنگال آن را امتحان کنید. چنگال باید به راحتی داخل سیب‌زمینی شود.
  • نخودفرنگی را می‌توانید به صورت کنسروی تهیه کنید، اما اگر از نخود خام استفاده می‌کنید، در هنگام پخت مقداری نمک به آن اضافه کنید تا نخودفرنگی خوشمزه‌تری داشته باشید.
  • سالاد الویه هرچه بیشتر در یخچال بماند، خوشمزه‌تر می‌شود. بنابراین، توصیه می‌کنیم سالاد را چند ساعت زودتر آماده کنید تا زمان کافی برای قرار دادن آن در یخچال داشته باشید.
  • دقت داشته باشید که موادی که مورداستفاده قرار داده‎‌اید، مانند خیارشور، نخودفرنگی و هویج، نمک دارند. بنابراین، در هنگام اضافه کردن نمک کمی احتیاط کنید و مقدار کمتری نمک بریزید. پس از اضافه کردن نمک، سالاد را بچشید و اگر نیاز بود، نمک بیشتری اضافه کنید.
این دستور پخت را ببینید :  طرز تهیه سالاد یونانی با سیب زمینی

در این مقاله طرز تهیه سالاد الویه با کالباس را آموزش داده و نکات مهم برای خوشمزه‌تر کردن آن را بیان کردیم. اگر فرصت کمی دارید و می‌خواهید سالاد الویه را هرچه سریع‌تر آماده کنید، این دستورالعمل مناسب شماست. به راحتی می‌توانید مقداری کالباس را خرد کنید و غذای خود را سریع و بدون دردسر آماده کنید. اگر سالاد الویه با کالباس را امتحان کرده‌اید، خوشحال می‌شویم نظرتان در مورد آن را برای ما بنویسید و اگر نکته‌ای دارید در قسمت دیدگاه‎ها به اشتراک بگذارید.

مشاهده و خرید بهترین سالاد سازها

این سالادها را هم میتونید تهیه کنید:

طرز تهیه سالاد الویه با مرغ و سیب زمینی

طرز تهیه سالاد تن ماهی و لوبیا سفید

طرز تهیه سالاد یونانی با سیب زمینی

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

 

تیم تحریریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×