» آشپزی و تغذیه » سالاد » طرز تهیه سالاد ماست و هویج ترکیه ای
سالاد هویج و ماست ترکیه
سالاد

طرز تهیه سالاد ماست و هویج ترکیه ای

1403-01-22 30117

سالاد هویج و ماست، یکی از انواع سالادهای ترکیه‌ایست. این سالاد از ترکیب هویج، ماست و گردو تهیه می‌شود و مقداری سس مایونز نیز دارد. سالاد هویج رنگ بسیار جذابی دارد و جلوه زیبایی به سفره  شما می‎دهد. می‎توانید این سالاد را برای مهمانی و دورهمی‌ آماده کنید و به عنوان پیش‎غذا در کنار غذای اصلی سرو نمایید. در این مقاله طرز تهیه سالاد هویج و ماست ترکیه را آموزش داده و نکات مهم برای خوشمزه‎تر شدن آن  را بیان می‌کنیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه سالاد هویج و ماست ترکیه

مواد لازم برای تهیه سالاد هویج و ماست ترکیه

1. هویج: 5 عدد

2. گردو: نصف فنجان

3. ماست: 300 گرم

4. سس مایونز: ۲ قاشق غذاخوری

5. سیر: 1 حبه

6. پودر فلفل قرمز: 1 قاشق مرباخوری

7. روغن زیتون: به مقدار لازم

8. نمک: به مقدار لازم

مشاهده و خرید بهترین سالاد سازها

طرز تهیه سالاد هویج و ماست ترکیه

طرز تهیه سالاد هویج و ماست ترکیه

مرحله اول:

5 هویج متوسط را انتخاب کنید و به خوبی بشویید. هویج‌ها را پوست کنید و به صورت خلالی خرد کنید. برای این کار می‌توانید از رنده‌های خلال‌کن استفاده کنید و اگر به آن دسترسی ندارید، این کار را با رنده درشت انجام دهید.

مرحله دوم:

یک ماهیتابه بر روی اجاق قرار دهید و مقداری روغن زیتون در آن بریزید. اجازه دهید روغن کمی گرم شود. سپس هویج خردشده را به ماهیتابه اضافه کنید و مقداری نمک روی آن بپاشید. هویج را کمی تفت دهید تا نرم شود. سپس از ماهیتابه خارج کنید و کنار بگذارید تا خنک شود.

این دستور پخت را ببینید :  طرز تهیه سالاد اندونزی با کالباس

مرحله سوم:

در این مرحله سس ماست این سالاد را آماده می‎کنیم. یک کاسه مناسب بردارید و ماست و سس مایونز را در آن بریزید. مواد را با یک قاشق خوب هم بزنید تا کاملا باهم ترکیب شوند. حبه سیر را رنده کنید و به سس ماست اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله چهارم:

ماهیتابه را دوباره روی اجاق قرار دهید و مقداری روغن زیتون در آن بریزید. اجازه دهید روغن کمی گرم شود. سپس گردوی خردشده را در ماهیتابه بریزید و کمی تفت دهید. بعد از این‌که گردو کمی تفت خورد، پودر فلفل قرمز را به آن اضافه کنید و هم بزنید. اجاق را خاموش کنید و اجازه دهید گردو کاملا خنک شود.

مرحله پنجم:

گردوی تفت داده شده را به ظرف سس اضافه کنید و در ادامه هویج را نیز در کاسه بریزید. مواد را به خوبی هم بزنید تا باهم ترکیب شده و هویج کاملا به سس آغشته شود.

مرحله ششم:

سالاد شما آماده است. آن را در ظرف موردنظر بریزید و روی آن را کمی صاف کنید. می‌توانید مقداری از گردوی تفت داده شده را نگه دارید و برای تزئین سالاد از آن استفاده کنید. برگ‌های شوید نیز گزینه مناسبی برای تزئین سالاد هویج ترکیه‌ایست.

مشاهده و خرید بهترین سالاد سازها

این دستور پخت را ببینید :  طرز تهیه سالاد الویه مجلسی

نکات مهم برای خوشمزه‌تر شدن سالاد هویج و ماست ترکیه

نکات مهم برای خوشمزه‌تر شدن سالاد هویج و ماست ترکیه

  • پیشنهاد می‌کنیم برای تهیه این سالاد از ماست یونانی استفاده کنید.
  • در هنگام تفت دادن هویج، شعله اجاق را کم کنید و اجازه دهید هویج روی حرارت ملایم بماند و به آرامی نرم شود.
  • برای خوشمزه‌تر شدن سالاد می‌توانید مقداری شوید نیز به آن اضافه کنید. شوید را تمیز کنید و بشویید. اجازه دهید شوید به طور کامل خشک شود. سپس آن را به صورت ریز خرد کنید و در سالاد بریزید.
  • شوید تازه طعم و عطر دیگری دارد، اما اگر به آن دسترسی نداشتید، می‌توانید از شوید خشک‌شده استفاده کنید.
  • جعفری نیز گزینه خوبی برای ترکیب با هویج می‌باشد. اگر طعم شوید را دوست ندارید، می‌توانید به جای آن از جعفری استفاده کنید.
  • اگر طعم سیر را دوست دارید، از سیر بیشتری در سس ماست استفاده کنید و به جای یک حبه سیر، 2 یا 3 حبه بریزید.
  • در برخی موارد دیده می‌شود که از کدو سبز نیز در کنار هویج استفاده می‌کنند. اگر دوست دارید، یک تا 2 عدد کدو سبز را نیز به سالاد اضافه کنید. برای این کار کدو سبزها را بشویید و مانند هویج به صورت خلالی خرد کنید. سپس کدو سبز را به همراه هویج در روغن زیتون تفت دهید و به  سالاد اضافه کنید.
این دستور پخت را ببینید :  طرز تهیه سالاد فصل ساده و خوشمزه

در این مقاله طرز تهیه سالاد هویج و ماست ترکیه را آموزش داده و نکات مهم برای خوشمزه‌تر شدن آن را بیان کردیم. این سالاد نوعی پیش‌غذا محسوب می‏‌شود و معمولا در کنار غذای اصلی قرار می‏‌گیرد، اما اگر می‎خواهید یک غذای ساده و رژیمی داشته باشید، می‌توانید این سالاد را به عنوان شام نیز آماده کنید و در کنار مقداری نان سرو نمایید. پیشنهاد می‌کنیم سالاد هویج و ماست ترکیه را در منزل تهیه کنید و نظرتان در مورد آن را برای ما بنویسید.

مشاهده و خرید بهترین سالاد سازها

این سالادها را هم میتونید تهیه کنید:

طرز تهیه سالاد الویه با مرغ و سیب زمینی

طرز تهیه سالاد تن ماهی و لوبیا سفید

طرز تهیه سالاد الویه با کالباس ساده

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

 

تیم تحریریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×