» آشپزی و تغذیه » سالاد » طرز تهیه سالاد الویه برای ۲ نفر
طرز تهیه سالاد الویه برای ۲ نفر
سالاد

طرز تهیه سالاد الویه برای ۲ نفر

1403-01-30 10229

سالاد الویه یکی از غذا های محبوب و خوشمزه است که معمولا به عنوان یک غذای سالم در میان وعده‌ های غذایی مختلف مصرف می‌ شود. این غذا شامل انواع سیب زمینی، مرغ و … می‌ باشد که با هم ترکیبی عالی و مغذی را به وجود می‌ آورند.

در این مقاله آموزش آشپزی از سایت زوم فود، قصد داریم طرز تهیه سالاد الویه برای ۲ نفر را آموزش دهیم. این سالاد سرشار از ویتامین‌ ها و مواد مغذی است که به سلامتی و رشد بهتر بدن کمک می‌ کند. همچنین آموزش تهیه این سالاد به شما کمک می‌ کند تا به راحتی و با لذت به تهیه یک وعده غذایی سالم و خوشمزه برای خودتان و عزیزانتان بپردازید. پس با ما همراه باشید تا در ادامه مقاله، طرز تهیه سالاد الویه برای ۲ نفر را به شما معرفی کنیم.

مواد اولیه برای طرز تهیه سالاد الویه برای ۲ نفر

طرز تهیه سالاد الویه برای ۲ نفر

  • سیب زمینی: ۲ عدد
  • تخم مرغ: ۲ عدد
  • سینه مرغ: نصف یک عدد
  • پیاز کوچک: ۱ عدد
  • خیار شور: ۵ عدد
  • هویج پخته شده: ۱ عدد
  • نخود فرنگی: نصف لیوان (۲۰۰ گرم)
  • سس مایونز: به میزان لازم
  • نمک: به میزان لازم

مشاهده و خرید بهترین سالاد سازها

طرز تهیه سالاد الویه برای ۲ نفر

طرز تهیه سالاد الویه برای ۲ نفر

ابتدا لیست مواد اولیه گفته شده را تهیه کنید و طبق مراحل پیش بروید تا با هم برای دو نفر سالاد الویه خوشمزه تهیه کنیم.

مرحله اول:
در مرحله اول از طرز تهیه سالاد الویه برای ۲ نفر، ابتدا یک قابلمه سایز مناسب انتخاب کنید و مرغ را به همراه نمک و آب به درون آن اضافه کنید. سپس پیاز را از وسط دو نصف کنید و آن را نیز به مرغ ها اضافه کنید. حالا قابلمه را روی شعله قرار دهید و اجازه دهید مرغ ها به خوبی بپزند.

این دستور پخت را ببینید :  طرز تهیه سالاد کلم سفید و بنفش

مرحله دوم:
در مرحله دوم، برای اطمینان از پخت کامل مرغ ها، یک چنگال در وسط مرغ فرو کنید. اگر چنگال به راحتی در مرغ فرو رفت متوجه می شوید که مرغ به خوبی پخته شده است. حالا پس از پخت کامل مرغ ها، آنها را از درون آب خارج کنید و با کمک دو چنگال آنها را ریش ریش کنید.

نکته: می توانید به جای استفاده از سینه مرغ، از کالباس، سوسیس یا ژامبون نیز استفاده کنید.

مرحله سوم:
در مرحله سوم از طرز تهیه سالاد الویه برای ۲ نفر، سیب زمینی ها را به همراه آب درون یک قابلمه بریزید و قابلمه را روی شعله قرار دهید. اجازه دهید سیب زمینی ها به خوبی بپزند. برای اطمینان از پخت کامل سیب زمینی ها، مجددا مثل مرغ ها، چنگال را در سیب زمینی فرو کنید. حالا سیب زمینی های پخته شده را پوست بگیرید و با استفاده از رنده ریز، رنده کنید.

مرحله چهارم:
در این مرحله یک قابلمه سایز کوچک انتخاب کنید و تخم مرغ ها را درون آن قرار دهید. سپس قابلمه را تا نیمه پر از آب کنید و به مدت ۱۵ دقیقه اجازه دهید تخم مرغ ها به خوبی پخته شوند. پس از گذشت ۱۰ دقیقه، تخم مرغ ها را از آب خارج کنید و پوست آنها را بگیرید. سپس با استفاده از رنده ریز آنها را رنده کنید.

این دستور پخت را ببینید :  طرز تهیه سالاد نودل با سبزیجات و سس مخصوص

مرحله پنجم:
در مرحله پنجم، نخود فرنگی ها را به همراه آب درون یک قابلمه بریزید و روی شعله قرار دهید تا نرم شوند. پس از اینکه نخود فرنگی ها به طور کامل پخته شدند آنها را آبکش کنید تا آب اضافی آن خارج شود. اگر نخود فرنگی در دسترس نداشتید می توانید از کنسرو نخود فرنگی نیز استفاده کنید.

مرحله ششم:
در این مرحله از طرز تهیه سالاد الویه برای ۲ نفر، هویج را نگینی و ریز خرد کنید و به همراه آب درون یک قابلمه بریزید و به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی شعله قرار دهید تا نرم شوند. سپس خیار شور ها را کمی بشویید و سپس نگینی خرد کنید. توجه کنید که نباید خیار شور و هویج را رنده کنید چون اینکار موجب می شود خیار شور و هویج درون سالاد الویه آب بیاندازد و طعم غذا را خراب کند.

مرحله هفتم:
در مرحله هفتم، پس از اینکه تمامی مواد را آماده کردید یک کاسه سایز مناسب انتخاب کنید. حالا به درون آن مرغ ریش ریش شده، سیب زمینی و تخم مرغ رنده شده، خیار شور و هویج نگینی خرد شده و نخود فرنگی پخته شده را اضافه کنید. سپس با استفاده از قاشق تمامی مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید.

این دستور پخت را ببینید :  طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ و هویج و سیب زمینی

مشاهده و خرید بهترین سالاد سازها

مرحله هشتم:
در مرحله هشتم از طرز تهیه سالاد الویه برای ۲ نفر، نوبت به آماده کردن سس سالاد الویه می رسد. توجه کنید که طعم سالاد الویه به سس آن بستگی دارد پس حتما این مرحله را به خوبی انجام دهید. برای اینکار درون یک ظرف سس مایونز، دو قاشق آب مرغ، نمک و فلفل را اضافه کنید. سپس سس را به خوبی هم بزنید و به درون ظرف سالاد الویه اضافه کنید.

نکته: می توانید به جای سس مایونز از ماست استفاده کنید تا یک غذای کاملا رژیمی داشته باشید.

مرحله نهم:
در ادامه به خوبی شروع به هم زدن مواد کنید تا طعم سس به طور کلی در تمامی مواد پخش شود. سپس برای طعم بهتر سالاد الویه بهتر است آن را به مدت ۲۰ دقیقه درون یخچال قرار دهید تا طعم سس به خوبی در تمامی مواد پخش شود. حالا سالاد الویه شما آماده است. نوش جان:)

در آخر ما در این مقاله سعی کردیم برای شما عزیزان یک دستور غذای خوشمزه، مقوی و پر کالری را قرار دهیم. امیدواریم این مقاله برای شما عزیزان مفید بوده باشد. لطفا نظرات خود را برای ما به اشتراک بگذارید.

مشاهده و خرید بهترین سالاد سازها

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

 

تیم تحریریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×