» آشپزی و تغذیه » سالاد » طرز تهیه سالاد الویه مجلسی
سالاد الویه مجلسی
سالاد

طرز تهیه سالاد الویه مجلسی

1403-01-30 10147

الویه، یکی از محبوب‌ترین سالادهای دنیاست. این سالاد دستورالعمل‌های متفاوتی دارد، اما در همه آن‌ها از موادی چون سیب‌زمینی، تخم‌مرغ، نخود فرنگی، خیارشور و سس مایونز استفاده می‎شود. یکی از اساسی‎ترین تفاوت‌های سالاد الویه، استفاده از مرغ یا کالباس در آن می‌باشد. ایرانی‎ها، سالاد الویه با مرغ را ترجیح می‌دهند، اما در کشورهای اروپایی این سالاد معمولا با کالباس تهیه می‎شود. در این مقاله طرز تهیه سالاد الویه مجلسی با مرغ را آموزش داده و نکات مهم برای خوشمزه‌تر شدن آن را بیان می‌کنیم. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه سالاد الویه مجلسی

مواد لازم برای تهیه سالاد الویه مجلسی

1. سینه مرغ: ۴۰۰ گرم

2. سیب زمینی: ۳۰۰ گرم

3. تخم مرغ: ۴ عدد

4. هویج: ۲ عدد

5. خیار شور: ۸ عدد

6. نخود فرنگی: ۱ پیمانه

7. پیاز: 1 عدد

8. سس مایونز: ۱ پیمانه

9. لیمو ترش: ۱ عدد

10. نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم

مشاهده و خرید بهترین سالاد سازها

طرز تهیه سالاد الویه مجلسی

طرز تهیه سالاد الویه مجلسی

مرحله اول:

سینه مرغ را بشویید و در یک قابلمه قرار دهید. یک عدد پیاز متوسط را پوست کنید، بشویید و از وسط نصف کنید. 2 عدد هویج متوسط را پوست کنید، بشویید و به دو قسمت تقسیم کنید. تکه‌های هویج و پیاز را در قابلمه مرغ قرار دهید و مقداری نمک به آن اضافه کنید. به اندازه 2 لیوان آب در قابلمه بریزید و بر روی اجاق با حرارت زیاد قرار دهید. کمی صبر کنید تا آب به جوش آید. سپس درب قابلمه را بگذارید و شعله را کم کنید تا مرغ به آرامی بپزد.

این دستور پخت را ببینید :  طرز تهیه سالاد یونانی با سیب زمینی

مرحله دوم:

سیب‌زمینی‌ها را با دقت بشویید و درون یک قابلمه قرار دهید. قابلمه را پر از آب کنید و بر روی اجاق با حرارت زیاد بگذارید. اجازه دهید آب قابلمه به جوش بیاید. سپس درب قابلمه را بگذارید و شعله را کم کنید. اجازه دهید سیب‌زمینی به طور کامل بپزد.

مرحله سوم:

تخم‌مرغ‌ها را درون یک قابلمه کوچک بگذارید و آن را پر از آب کنید. قابلمه را بر روی اجاق قرار دهید و اجازه دهید تخم‌مرغ بپزد و سفت شود.

مرحله چهارم:

اگر از کنسرو نخودفرنگی استفاده می‌کنید، به اندازه یک پیمانه از نخودفرنگی را در یک آبکش بریزید و زیر آب بگیرید. آبکش حاوی نخودفرنگی را کنار بگذارید تا آب آن به طور کامل خارج شود. اگر نخودفرنگی خام دارید، آن را به همراه مقداری آب و نمک در یک قابلمه بریزید و بر روی اجاق بگذارید تا بپزد.

مرحله پنجم:

مرغ و هویج پخته شده را درون یک آبکش بریزید و آب و پیاز را جدا کنید. اجازه دهید مرغ کمی خنک شود. سپس مرغ را ریش ریش کنید. یک کاسه بردارید و مرغ ریش‌شده را در آن بریزید. هویج را به صورت نگینی خرد کنید و به کاسه حاوی مرغ اضافه کنید.

مرحله ششم:

سیب‌زمینی‌ و تخم‌مرغ‌ها را پوست کنید و به صورت نگینی خرد کنید. سیب‌زمینی‌ و تخم‌مرغ خردشده را به همراه نخودفرنگی به ظرف سالاد اضافه کنید.

این دستور پخت را ببینید :  طرز تهیه سالاد میوه با سس مخصوص

مرحله هفتم:

خیارشورها را به صورت نگینی خرد کنید و در ظرف سالاد بریزید. سپس مواد را به خوبی هم بزنید تا کاملا باهم مخلوط شوند.

مرحله هشتم:

لیموترش را آب بگیرید و به همراه نمک و فلفل به ظرف سالاد اضافه کنید. سس مایونز را اضافه کنید و مواد را به خوبی هم بزنید تا سس به همه‌جای سالاد برسد و مواد را کاملا آغشته کند. سپس درب ظرف را با یک سلفون بپوشانید و سالاد را به مدت حداقل 2 ساعت در یخچال بگذارید.

مرحله نهم:

در هنگام سرو، سالاد را از یخچال خارج کنید و در ظرف موردنظر بریزید. می‌توانید هویج یا گوجه‌فرنگی را به شکل گل درآورید و بر روی سالاد بگذارید یا از برگ‌های جعفری، ذرت، نخودفرنگی یا مقداری خیارشور برای تزئین استفاده کنید.

مشاهده و خرید بهترین سالاد سازها

نکات مهم برای خوشمزه‌تر شدن سالاد اولیه مجلسی

نکات مهم برای خوشمزه‌تر شدن سالاد اولیه مجلسی

  • سیب‌زمینی‌ها را با پوست آب‌پز کنید و پس از پختن پوست آن را جدا کنید. دقت داشته باشید پختن سیب‌زمینی بدون پوست باعث شل شدن آن می‎شود و در نهایت الویه شما را نیز شل می‎کند.
  • در ابتدای پخت مرغ، زمانی که آب به جوش می‌آید، کف‌های سفیدرنگی بر روی آن ظاهر می‎شود. این کف‌ها را جدا کنید و دور بریزید تا مرغ خوش‎طعم‌تری داشته باشید.
  • آب‌لیمو طعم جذابی به سالاد الویه می‌دهد. اگر طعم ترشی را دوست دارید، مقدار بیشتری آب‌لیمو استفاده کنید.
  • سالاد الویه هرچه بیشتر در یخچال بماند، خوشمزه‌تر می‌شود. سعی کنید سالاد را زودتر آماده کنید تا فرصت کافی برای قرار دادن آن در یخچال داشته باشید.
  • در صورت تمایل مقداری ذرت نیز در سالاد بریزید. برای این کار می‌توانید از کنسرو ذرت استفاده کنید یا ذرت خام را بپزید و به مواد سالاد اضافه کنید.
این دستور پخت را ببینید :  طرز تهیه سالاد الویه با سوسیس

در این مقاله طرز تهیه سالاد الویه مجلسی را آموزش داده و نکات مهم برای خوشمزه‌تر شدن آن را بیان کردیم. توصیه می‌کنیم این بار سالاد الویه را با این دستورالعمل درست کنید و نظرتان در مورد آن را برای ما بنویسید.

مشاهده و خرید بهترین سالاد سازها

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

 

تیم تحریریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×